Německý jazyk
- Část žáků osmých a devátých ročníků si vybralo němčinu jako první cizí jazyk. Ostatní žáci (buď v jazykových třídách nebo žáci osmých tříd) mají možnost si zvolit němčinu jako druhý cizí jazyk.
- Cílem předmětu je, aby žáci dokázali jazyk použít v reálné jazykové situaci, aby dokázali využít své dovednosti a znalosti v ústní nebo písemné komunikaci. Tomu je také přizpůsoben výběr slovní zásoby a základního gramatického učiva. Žáci se průběžné také seznamují s reáliemi německy mluvících jazykových oblastí.
- V některých hodinách si žáci osvojují nebo procvičují své znalosti pomocí počítačového programu, vypracovávají své jazykové miniprojekty, které prezentují svým spolužákům.
- Seznam pomůcek do německého jazyka:
všechny ročníky:
- učebnice Deutsch mit Max a příslušný pracovní sešit k učebnici
- školní sešit a domácí sešit č. 524
- žáci 7. a 9. ročníků: testový sešit č. 524 (odevzdávají na začátku školního roku vyučujícímu)
- Písemné domácí úkoly:
- píší žáci do domácího nebo pracovního sešitu (podle zadání vyučujícího)
- žáci 8. a 9. ročníků dostávají úkoly jedenkrát týdně z pondělí na čtvrtek
- žáci 7. ročníku jedenkrát za 14 dní z pondělí na středu
- žáci 8. a 9. ročníků s rozšířenou výukou jazyků jedenkrát za 14 dní z úterý na pátek
První měsíc výuky druhého cizího jazyka máme za sebou. Úvodní lekce je splněna a vše, co jsme se naučili, se žáci 8.C pokusili shrnout v závěrečné práci. Součástí bylo i hodnocení, co bylo pro nás těžké, co naopak snadné, co nás nejvíce bavilo. Co bylo nejvíce zábavné? Hry s míčkem, vytváření závěrečného shrnutí, rapování... dokonce některé baví zatím vše :-) Tak se podívejte, co jsme se již naučili....

K výuce cizího jazyka patří i seznamování se se zeměmi, ve kterých se daným jazykem hovoří. V našem případě budeme poznávat hlavně Německo, Rakousko a Švýcarsko. A začali jsme s tím již od první lekce - alespoň v bodech a heslech shromažďujeme informace o těchto zemích. V jedné hodině NJ pracovala 8.C na následujícím úkolu....

Druhá lekce při výce němčiny jako druhého jazyka je věnovaná tématu Moje rodina. Na závěr této lekce zpracovávali žáci 8.C projektový úkol s názvem Meine Familie. Zadání znělo: přines rodinnou fotografii a známými slovními spojeními popiš členy své rodiny.
