Matematika
- Matematika a její aplikace je jednou z devíti vzdělávacích oblastí. V základním vzdělávání je tato oblast založena především na aktivních činnostech, které jsou typické pro práci s matematickými objekty a pro užití matematiky v reálných situacích.
- Poskytuje vědomosti a dovednosti potřebné v praktickém životě a umožňuje tak získávat matematickou gramotnost.
- Cílem je naučit žáky používat získané dovednosti a vědomosti, což vyžaduje systematickou a soustředěnou práci samotných žáků. Nestačí si osvojit početní a konstrukční návyky. Obtížné je především rozvíjet cit pro jejich aplikace.
- Matematické vzdělávání zahrnuje:
- osvojování základních matematických pojmů,
- vytváření zásoby matematických nástrojů,
- rozvíjení zkušeností s matematickým modelováním,
- rozvíjení zkušeností s řešením úloh a problémů,
- provádění rozboru problému,
- zpřesňování vyjadřování a zdokonalování grafického projevu,
- rozvíjení logického myšlení a úsudku.
- Obsahem matematiky jsou čtyři tematické okruhy:
- číslo a proměnná,
- závislosti, vztahy a práce s daty,
- geometrie v rovině a v prostoru,
- nestandardní aplikační úlohy a problémy.
-
Seznam pomůcek do matematiky pro 6. až 9. ročník
- Pomůcky na každou hodinu M - obalený školní sešit č. 460 s podložkou,
- příslušný díl učebnice, pero, tužku
- trojúhelník s ryskou, gumu
-
- Na pokyn učitele - rýsovací potřeby ( tužka č. 2 a č. 3, druhý trojúhelník
- nebo pravítko, kružítko, úhloměr ve stupních ),
- MF tabulky
-
- Domácí úkoly - jednou týdně ( upřesněno v žákovské knížce )
- vypracovaný v domácím sešitě podepsaný rodiči