Anglický jazyk
- Anglický jazyk se žáci 1. stupně učí již od 1.třídy. V 1. třídách se jazyk vyučuje hravou formou v tzv. „okénkách“ v celkové časové dotaci jedné vyučovací hodiny týdně. Výuka angličtiny probíhá v celém období s důrazem na komunikační schopnosti žáků. Žáci musí také porozumět čtenému textu, který je obsahem slov na jejich jazykové úrovni. Výuka seznamuje žáky i s reáliemi anglicky mluvících zemí.
- V hodinách se žáci učí tímto jazykem písničky, říkadla, hrají mnoho didaktických i pohybových her, komunikují ve dvojicích, skupinách, před celým kolektivem, zpracovávají tématické projekty s následnou prezentací. Velmi přínosné a oblíbené se staly několikadenní tématické jazykové pobyty s intenzivní výukou angličtiny.
- Předmět na 2. stupni navazuje svým obsahem a výstupy na výuku angličtiny na prvním stupni. Společně s němčinou je angličtina prvním cizím jazykem, kterému se mohou žáci na naší škole věnovat.
- Cílem předmětu je rozvinout u žáků komunikativní dovednosti a schopnost čtení a psaní v cizím jazyce. Důraz je kladem především na praktický jazyk a jeho využití v reálném životě. Tomu je uzpůsoben výběr učiva, tzn. jednotlivých témat a gramatiky. Žáci si též osvojí základní znalosti o anglicky mluvících zemích.
- Kromě tradičních forem výuky je v hodinách využívána skupinová práce, práce s počítačem a internetem, různé anglické materiály (tisk, knihy, CD, atp.) projekty a tvůrčí činnost žáků.
- Žáci si mohou svoje znalosti ověřit na jazykových pobytech či zájezdech, popřípadě při komunikaci s rodilým mluvčím, která bývá zajištěna dle aktuálních možností školy.
Sešity pro 6. - 9. ročník
544 - angličtina školní
524 - angličtina testy
- angličtina domácí úkoly
- univerzální cvičný sešit společný i pro další předměty
od 6. třídy si žáci založí slovník - formát A5, silný, tvrdé desky - který vydrží žákům až do 9. ročníku
Žáci si pořizují pracovní sešit
Project 2 - 6. ročník
Project 3 - 7. ročník - až do poloviny 8. ročníku
Project 4 - od poloviny 8. ročníku do konce 9. ročníku
Domácí úkoly jsou zadávány minimálně jednou týdně, přesný termín není stanoven.
-
Zájezd Londýn a jižní Anglie
Ve spolupráci s CK Čestyl jsme pro Vaše děti připravili pětidenní zájezd do Anglie. Výše uvedenou cestovní kancelář jsme si vybrali na základě velice kladných referencí od našich kolegů, kteří již v minulosti zájezdy se žáky do zahraničí organizovali, a naší dobré zkušenosti z roku 2008.
Termín zájezdu je 11.4 – 15.4. 2011. Plán zájezdu je následující:
- 1. den ráno – odjezd z Bystřice
- 2. den – okruh Londýnem – Trafalgar Square, Buckinghamský palác- sídlo královny, Parlament, Big Ben, Hyde Park, náměstí Piccadilly Cirkus, návštěva Muzea voskových figurín, Muzeum Sherloka Holmese, nábřeží Temže a Kleopatřina jehla, Downing street, ubytování
- 3. den – Oxford – univerzitní město, Windsor – letní sídlo britské královské rodiny, Londýn – Tower, Tower Bridge, City, St. Paul´s Cathedral
- 4. den – Londýn - prohlídka Greenwich – nultý poledník, útesy Eastbourne s majákem, Hastings – přímořské městečko– procházka kolem rybářských skladů, muzeum rybářů, akvárium, zřícenina hradu, jeskyně pašeráků
- 5. den – cesta zpět
- Cena zájezdu zahrnuje:
2x ubytování – je společné v jednom objektu,
2x polopenze (2x snídaně, 2x večeře),
dopravu busem včetně dopravy na/z ostrova,
služby průvodce,
povinné pojištění CK proti úpadku dle zákona č. 159/99Sb,
DPH
- Cena zájezdu je 7 100,- Kč + nutné je, vzít si s sebou kapesné na vstupy cca 50,- GBP (jen vstup do muzea voskových fig. je pro děti do 16 let 15,20,- GBP) a další peníze na drobné nákupy suvenýrů, svačiny atd. (dle vašeho zvážení) 30. listopadu v 15.30 v učebně HV se uskuteční informační odpoledne pro rodiče žáků, kteří by uvažovali o účasti na zájezdu. (Zde se rodiče dozví veškeré informace týkající se ubytování, stravování, pojištění, cestovních dokladů, směny peněz, atd.) Přihlásit své dítě na zájezd je možné do 17. prosince. Do konce ledna vybíráme zálohu 50% a doplatek je nutný uhradit do 15. 3. 2011.
Po celou dobu zájezdu bude zajištěn dozor dvou pedagogů.
V případě jakýchkoliv dotazů mne prosím kontaktujte:
Radka Hanychová – tel. 605 800 524
tel. do školy 566 552 549
e-mail: Radka.Brenkova@seznam.cz
-
I takhle může deváťák válet v angličtině...
Mimozemšťan očima Helči Bukáčkové z 9.A.
...a totéž podle Davida Šmardy, též z 9.A.
-
Příběh
Žákyně 6. A třídy Magda Šikulová vytvořila příběh o strašidlech, který čeká na svůj konec. Tímto vyzýváme každého, kdo má nápad a chuť zúčastnit se, aby příběh dokončil a v písemné podobě ho donesl paní učitelce Blajzeové.
I´m a witch. My name´s Alice. I live in the haunted house. I have got a pointed hat and a costume. I live with a lovely wizard and a silly skeleton. I fly the broom in the town. I have got three pets. It´s a bat, a cat and a spider. I have got a big garden and very lots of pumpkins. I like ice-cream and a lollipop. I like Halloween. I love one wizard. His name is Alfie, and skeleton´s name is Billi. Alfie is very, very and three times very lovely.
Alfie "Hello."
Me "Oh, hello. What are you doing?"
Alfie "Look. Billi loves cactus."
Me "May be so. have you got a broom?"
Alfie "Yes, look."
Me "Oh, it´s very nice!" (I thing he´s very silly! )
"I go to my room. Bye."
Alfie "Bye, bye."
I´m very, very and three times very silly!!!
Oh! It´s twelve o´clock! I must fly the broom above town. I fly the broom above the town every day. But it´s very strange today. Ghosts aren´t scaring and Billi and Alfie are nowhere.
Me "Hey, is anybody here?"
Billi "Yes, hello. Oh, Alfie is here!"
Alfie "Hello Alice. Where are ghosts and jack o´lanterns?"
Billi "It isn´t typical! Where is the moon?"
Alfie "There isn´t the moon on the sky!"
Me "We learned about it. It´s eclipse moon."
Alfie "Oh, you are good."
...
Tímto nápisem na tabuli se pyšnila 9.A - výtvor Davida Šmardy
Halloweenský pobyt 7. A
V pátek 5.11. se 15 žáků 7. A zúčastnilo halloweenského jazykového pobytu s následným odpoledním a večerním programem. Snahou bylo, aby náplň pobytu byla jednak rozmanitá, ale také přínosná. Děti tedy měli možnost projevit své schopnosti nejen v anglickém jazyce, ale i v jiných oblastech – např. ve vaření, výtvarné činnosti či při pohybovém ztvárnění písničky.
Nejdříve jsme zhlédli krátkou, ale poutavou video-nahrávku o historii Halloweenu. Poté si děti ověřili svoje znalosti o tomto svátku pomocí kvízu a zašifrovaných slov. Snažili se také spolupracovat na vyřešení rozpojených termínů, při čemž mezi sebou hledali správné dvojice (např. PUMPKIN + LANTERN = dýňová lucerna). Písnička Scary Skeleton rozhýbala snad každého. Děti si takto procvičili anglické názvy částí těla a pohybová slovesa.
Dále už se celá skupina přemístila do cvičné kuchyně, kde jsme pekli linecké cukroví „halloweenských tvarů“, jako např. kostičky či netopýry. Dětem patří velká pochvala za připravené suroviny a také za zručnost, se kterou se při pečení vyrovnali starším spolužákům.
V dalších hodinách jsme si zahráli hru „Monster Game“, při které vznikaly na papíře nejroztodivnější příšery. Potom jsme zkusili vyvolávat duchy známých osobností z historie (samozřejmě jenom formou hry), kdy děti zavzpomínali na správné tvoření otázek v angličtině. Výtvarně nadaní žáci vytvořili náhrobní kámen hraběte Draculy, který jim posloužil při večerní scénce. Všichni si užili maskování a vytváření nejstrašidelnějších účesů.
Již namaskované děti čerpali inspiraci z klipu Thriller od Michaela Jacksona a nacvičovali pohybové ztvárnění této písně, které předvedli ve večerním vystoupení.
Doufám, že si během tohoto dne všichni našli to své „oblíbené“ nebo to, v čem můžou vyniknout a při tom užili a zhodnotili své dosavadní znalosti z anglického jazyka. Mgr. Vlasta Rousová
-
Svátky známé i neznámé
Každoročně se v Británii slaví "Guy Fawkes night" - noc Guye Fawkese. Noc, během níž ohňostroje připomínají, neúspěšný pokus, vysoce postavených katolických vzbouřenců, v čele s Guy Fawkesem, vyhodit do povětří budovy Parlamentu za pomoci výbušnin a třaskavin. Oslavy připomínají naše "pálení čarodějnic". Tyto oslavy jsou oblíbené především u dětí. Oblohu osvětlují velké ohňostroje, staví se vysoké hranice a upalují speciálně vyrobení panáci znázorňující právě Guy Fawkese. Děti chodí s figurínami a žádají kolemjdoucí o "A penny for a Guy."
-
Wearing Uniforms
Na většině britských škol jsou povinné školní uniformy - a to nejen pro žáky, ale i jejich učitele. Takto si představují uniformy pro české učitele žáci 8.A. Nabízíme práce Evči Cuperové, Marti Kováčové a Jolči Kadlecové.
The origins of Halloween go back to Celtic Ireland B. C. Celts celebrated the festival of Samhain around November 1. They thought that this time the borders between the worlds of the living and the dead are the smallest. They also believed that the spirits of the dead are wandering through the earth. That is why they placed lanterns carved from turnips in front of their houses. These lanterns were meant as a welcome for the dead relatives and as a protection against evil spirits. Later, European settlers introduced pumpkins that were bigger and more suitable for carving.
After the Roman conquest in 43 A. D., Roman and Celtic traditions melted. For example, Pomona was the Roman goddess of fruit and trees and her symbol was the apple. This might be connected with a favourite Halloween treat – candy apples.
By the 8th century, Christianity had spread into Celtic lands. Pope Boniface IV established November 1 All Saints’ Day and the night before it began to be called All-Hallow’s Eve.
In the second half of the 19th century, Irish immigrants brought their customs to America. Americans began to dress up in costumes and go house to house asking for food or money, which became today’s trick-or-treating.
Nowadays, Halloween parties are the most common way to celebrate this festival.
-
Z historie výroby dýní na naší škole
Tak takto jsme vyráběli dýně v roce 2005 s tehdejšími šesťáky v kroužku angličtiny.
-
Slavnostní otevření učebny anglického jazyka
Ve středu 6.10. jsme uspořádali malou slávu při příležitosti zpřístupnění výsledků naší práce. Proběhla kolaudace učebny angličtiny. K slavnostnímu přestřižení červené stuhy jsme pozvali pana ředitele a další významné osobnosti naší školy. Ceremoniál byl zahájen krátkým proslovem, jak jinak než v angličtině, komentářem k jednotlivým dekoracím a nechybělo ani občerstvení, které jsme vyráběli v hodině vaření a pravé dětské šampaňské.
Na párty jsme se pořádně připravili, dobré víno nakoupili...
Ve vaření občerstvení ukuchtili
Pan ředitel přinesl dar - klíč k naší telefoní budce jako symbol úspěšné komunikace
...a po krátkém anglickém uvítacím proslovu dětí, slavnostně přestřihl stuhu
Učebna byla i pokřtěna, Zdenda otvíral rychlé špunty na výbornou
Jedlo se, pilo, povídalo
-
Zamilované město
Jedním z prvních letošních miniprojektů bylo vytvoření města či vesnice na základě jeho jména. Osmáci v hodině anglické konverzace vytvořili čtyři zbrusu nová města a vesnice. Happy town, Scary village, City in love a Sad village. Toto je popis jednoho z nich. Tento článek je originál, tudíž se mohou objevit i drobné nedostatky v podobě chyb, které ale celkovému dojmu jistě neuškodí.
City in love - Jolča Kadlecová, Terka Jančová, Kristýna Koláčková
It´s year 2010 and we live in a city in love. There live 1000000 people. They are very happy. People in city live in peace. There is ariver and its name is Aphrodite´s Stream. There is a supermarket and a shop center. Its name is Lovers house. there is a park in love. There is a tree and under it - people kiss. On the tree grow magic cherries. If you eat the cherries you have love for ever. There are four streets. Their names are Street in Love, Kissing Street, Cherry street and Rose street. There is also a cemetery - its name is Love for ever. There is a shop. Its name is Valentine´s shop. There is a lovely ground and a sweet school. There is a peaceful police station, passionate library and heards pool.
-
Nová tvář učebny angličtiny
Po celodenní práci na naší učebně se konečně můžeme pochlubit výsledkem. 8.A a 8.B odvedli skvělou práci, a tak i u nás v české škole máme svůj malý kousek Anglie. Posuďte sami.
Vchod do anglické učebny s Mr Beanem a královskou korunou
Roh učebny ozdobený Big Benem
Legendární Beatles a jejich Yellow Submarine v podání Michala Zicha a Peti Macha
Tower Bridge nad Temží a info tabulky o reáliích anglicky mluvících zemí
Telefonní budka se znakem monarchie a s hodinami
Britská královna Alžběta II ve zlatě od dvorního malíře Radka Gregora
Union Jack - britská vlajka a vlaječky Anglie, Skotska, Walesu a Severního Irska po bocích
Květináče ozdobené typickými anglickými motivy + anglická národní květina růže
Havrani z Toweru, symbol monarchie, zatím ještě v klidové fázi - nezavěšeni.
Havrani v letu...
Model světoznámého Stonehenge
Jindřich VIII, Alžběta I a Viktorie - slavní to panovníci vyobrazeni Evčou Cuperovou, Marťou Kováčovou a Aničkou Martinkovou
...a toto je celá naše tvůrčí skupina 8.A a 8.B. Zvláštní pochvala patří Evči Cuperové, Monice Jurnečkové, Zdeňku Kincovi, Dominiku Menšíkovi, Petru Machovi a Denisu Žličařovi za to, že byli ochotní přijít i v době svého volna a práci na učebně dokončit. Vzkaz pro všechny - Dobrá práce!!!
-
Evropský den jazyků
Každoročně se žáci naší školy účastní oslav Evropského dne jazyků. I letos tomu nebude jinak. Děti většinou pod vedením svých třídních učitelů zkouší vařit cizokrajná jídla, zpívají písně různých národů, luští cizojazyčné křížovky, seznamují se s tradicemi jiných států nebo tvoří dotazníky, jejichž cílem je ověřit si jazykovou gramotnost u našich spoluobčanů.
-
Revitalizace učebny anglického jazyka na druhém stupni
Jelikož se nám naše učebna angličtina zdála i přes veškeré naše snahy oživit ji smutná a fádní naplánovali jsme radikální změnu. S nábytkem sice hýbat nemůžeme, ale vyzdobíme vše co je kolem. Celé akce se bude účastnit 8.A a 8.B v rámci Evropského dne jazyků. Pro srovnání ukážeme foto "před" a na fotky "po" se můžete těšit 23. 9.2010, kdy celá akce proběhne.
-
Co je letos v angličtině v plánu - rok 2010-2011?
- Evropský den jazyků - revitalizace učebny anglického jazyka 8.A a 8.B
- Halloween - výroba dýní
- soutěž v Dream catcheru - Chyť si svůj sen - vybavení školní knihovny anglickou literaturou
- Vánoce - výroba crackerů
- Sv. Valentýn - výroba přání
- soutěž v anglické konverzaci - Žďár nad Sázavou
- průběžně výroba miniprojektů
- jazykový pobyt tříd s rozšířenou výukou jazyků|
Vzhůru na palubu, dálky volají. Již po sedmé, se třída 8.A vypravila na jazykový pobyt. Tentokrát do Svratouchu do penzionu Náš sen. Téma bylo vyjímečně známé do předu, a to proto, aby si účastníci mohli vyhotovit pirátské kostýmy. A byly úžasné. Od klasických čapek, šátků, pásek přes oko, až k téměř elegantním korzárským oblečkům. Tři dny pobytu byly víc než nabité. Vše se točilo kolem moře, pirátů, pokladů a objevných plaveb. Cílem bylo najít poklad kapitána Barbarosy, po kterém pátraly čtyři posádky pirátů. Každý z nich měl své originální jméno od Rumové pralinky až po Mořskou sirénu či Bermudskou růži. Piráti plnili úkoly náročné nejen na jejich mozkové závity, ale i fyzickou sílu, zdatnost a obratnost. Celkem absolvovali žáci 65 menších či větších aktivit a po třech dnech se unavení, ale plni dojmů vrátili zpět domů.
Pro žáky tříd s rozšířenou výukou jazyků se každoročně pořádá několikadenní jazykový pobyt. Každý z nich je sestaven podle určitého tématu. Například: cestování, pohádky, špióni atd. Během kurzu si žáci hravou, dobrodružnou formou zdokonalují své komunikativní dovednosti v angličtině. Kromě toho se také učí pracovat v týmu a trénují kolektivního ducha. Jazykové pobyty se pořádají v okolí Bystřice. V poslední době bývají nejpopulárnějším místem pro ubytování Daňkovice a to díky pěknému prostředí, potřebnému vybavení, příjemným lidem a dobré kuchyni. Účastníci našich kurzů se v naprosté většině vracejí unaveni, ale s úsměvem na tváři.
-
-
-
- Anglický jazyk se žáci 1. stupně učí již od 1.třídy. V 1. třídách se jazyk vyučuje hravou formou v tzv. „okénkách“ v celkové časové dotaci jedné vyučovací hodiny týdně. Výuka angličtiny probíhá v celém období s důrazem na komunikační schopnosti žáků. Žáci musí také porozumět čtenému textu, který je obsahem slov na jejich jazykové úrovni. Výuka seznamuje žáky i s reáliemi anglicky mluvících zemí.
- V hodinách se žáci učí tímto jazykem písničky, říkadla, hrají mnoho didaktických i pohybových her, komunikují ve dvojicích, skupinách, před celým kolektivem, zpracovávají tématické projekty s následnou prezentací. Velmi přínosné a oblíbené se staly několikadenní tématické jazykové pobyty s intenzivní výukou angličtiny.
- Předmět na 2. stupni navazuje svým obsahem a výstupy na výuku angličtiny na prvním stupni. Společně s němčinou je angličtina prvním cizím jazykem, kterému se mohou žáci na naší škole věnovat.
- Cílem předmětu je rozvinout u žáků komunikativní dovednosti a schopnost čtení a psaní v cizím jazyce. Důraz je kladem především na praktický jazyk a jeho využití v reálném životě. Tomu je uzpůsoben výběr učiva, tzn. jednotlivých témat a gramatiky. Žáci si též osvojí základní znalosti o anglicky mluvících zemích.
- Kromě tradičních forem výuky je v hodinách využívána skupinová práce, práce s počítačem a internetem, různé anglické materiály (tisk, knihy, CD, atp.) projekty a tvůrčí činnost žáků.
- Žáci si mohou svoje znalosti ověřit na jazykových pobytech či zájezdech, popřípadě při komunikaci s rodilým mluvčím, která bývá zajištěna dle aktuálních možností školy.
- Anglický jazyk jako druhý jazyk je nabízen jako volitelný předmět pro žáky, kteří si zvolili první jazyk němčinu. Vyučuje se v 7. a 8. ročníku.
- Cílem předmětu je osvojit si základní slovní zásobu a rozvinout u žáků základní komunikativní dovednosti a schopnost čtení a psaní v cizím jazyce.
Povídání o Halloweenu si v hodinách angličtiny zpestřujeme dlabáním dýní a výrobou tradičních "pumpkin lanterns". Jak se nám práce dařila, se můžete podívat na následujících fotografiích:
________________________________________________________________________
http://www.lufthansa-usa.com/useugame2007/html/play.html