Anketa

Nejraději mám výlety
pěšky. 14%
na kole. 29%
vlakem. 8%
autobusem. 5%
autem. 10%
lodí. 34%
Celkem hlasovalo: 223

Svátek má:

autor:Mgr. Romana Klusáková   |   datum: 21.10.2009  |   o stránku zpět

Výchovné poradenství

Z dotazníkového šetření, které proběhlo mezi rodiči v závěru šk. roku 2007/2008, vyplynulo, že si rodiče nejčastěji spojují výchovného poradce s pomocí žákům při volbě střední školy a následně při podávání přihlášek na vybranou školu. Toto je však pouze jedna z aktivit výchovného poradce a v naší škole je kariérní poradenství svěřeno M. Sobotkovi.


Ráda bych rozšířila Vaše povědomí o práci výchovné poradkyně, proto na následujících řádcích uvádím některé z mých činností:

  • ve spolupráci s rodiči a vyučujícími odesílat žáky k vyšetření do Pedagogicko-psychologické poradny ve Žďáru nad Sázavou
  • seznamování ostatních vyučujících s výsledky vyšetření
  • konzultace s vyučujícími o vhodných metodách práce s žáky se specifickými poruchami učení nebo chování
  • dohled na zařazení dětí do dyslektického kroužku
  • spolupráce s rodiči integrovaných žáků při vyřizování žádostí o individuální vzdělávací plán
  • spolupráce s příslušnými vyučujícími na přípravě individuálních vzdělávacích plánů pro integrované žáky
  • domluva termínů práce s integrovanými žáky (doporučená hodina práce mimo vyučování)
  • výběr a nákup kompenzačních pomůcek pro žáky se specifickými poruchami učení
  • příprava pravidelného hodnocení práce integrovaných žáků
  • schůzky s rodiči žáků se specifickými poruchami učení nebo chování
  • odesílání žáků ke kontrolnímu vyšetření do Pedagogicko-psychologické poradny
  • vedení dokumentace žáků se specifickými poruchami učení nebo chování
  • spolupráce s Pedagogicko-psychologickou poradnou ve Žďáru nad Sázavou
  • evidence žáků s dlouhodobou nebo opakovanou absencí, konzultace s rodiči a žáky způsoby doplnění zameškaného vyučování
  • sledování a řešení nevhodného chování žáků během vyučování, o přestávkách (pohovory s žáky, rodiči, výchovné komise)
  • řešení případů záškoláctví
  • spolupráce se sociální kurátorkou
  • účast na vzdělávacích seminářích
  • sledování aktuálních informací v tisku
  • předávání informací z oblasti výchovného poradenství ostatním pedagogickým pracovníkům
  • poradenská činnost pro žáky a jejich (konzultační hodiny)
     

Naše momentky

další zobraz stiskem klávesy F5

všechny momentky


In-počasí