Anketa

Nejraději mám výlety
pěšky. 14%
na kole. 29%
vlakem. 8%
autobusem. 5%
autem. 10%
lodí. 34%
Celkem hlasovalo: 222

Svátek má:

Zápisy z jednání

Školní rok 2013 - 2014

11. zasedání žákovského parlamentu – 5.6. 2014

Přítomno: 5.B, 6.A, 6.B, 7.A, 7.B, 8.A, 8.B, 9.A, 9.B, 9.C
Omluveno: --
Nepřítomni: 4.A, 4.B, 5.A

Program:

  • Přivítání, prezence
  • Kdo si hraje, nezlobí

Cenu „Jednodenní výlet“ získává 7.B

  • Vyhodnocení akcí – plakát:

Akce:
Den dam a gentlemanů – připraví 7.B
Nej… jarní dekorace – připraví 6.B
Kdo si hraje – připraví 9.B
Halloweenské soutěže – připraví 8.B
Vládce nebes – připraví 6.A
Den účesů – připraví 5.B
Přehled dalších akcí – připraví 7.A
Všechny plakáty předají žáci R. Klusákové v pátek 6.6. (kromě dne účesů)
Plakáty budou prezentovány na nástěnce v přízemí školy.

  • Den účesů

Termín: 13.6. 2014
Přijde p. Svobodová a vybere nejzajímavější účes.

  • Kontrola splnění celoročního plánu

Kromě „Dne naruby“ byly všechny akce uskutečněny.
Akce navíc: Krmení ptáčků, Vládce nebes, Největší příšera….
Rezervy jsou v: samostatném plnění úkolů, více se zamýšlet a případně podávat
návrhy řediteli školy např. k vybavení školy, chodu školy
Podařilo se nám navázat spolupráci se: školskou radou (halloweenská výzdoba), rodiči
některých našich žáků (např. Den účesů)
Podařilo se nám: většinu roku jsme se scházeli pravidelně 1x týdně, někteří členové parlamentu se zapojovali do práce opravdu aktivně, v průběhu roku jsme zorganizovali mnoho nových akcí, všechny připravované akce jsme dokončili, činnost parlamentu jsme prezentovali na webových stránkách, v Bystřicku, ve školním rozhlase a nyní budeme i na nástěnce ve škole

  • Zhodnocení celoroční práce v ŽP

Jednotliví členové ŽP dostali krátkou anketu ke zhodnocení své práce.
Odevzdají ji v pátek 6.6. R. Klusákové.

  • Setkání žákovských parlamentů Kraje Vysočina

6 žáků se může tohoto setkání zúčastnit.
Vybráni byli někteří členové žákovské rady:
M. Huláková, Veronika Zemanová, P. Klusáková, A. Gálová, E. Hořáková,
J. Klusák (náhradník je S. Fabiánová)

  • Poděkování všem členům žákovského parlamentu za jejich celoroční práci

 


 

10. zasedání žákovského parlamentu – 15.5. 2014

Přítomno: 4.B, 5.B, 6.A, 6.B, 7.A, 7.B, 8.A, 9.C
Omluveno: ---
Nepřítomni: 4.A, 5.A, 8.B, 9.A, 9.B

Program:

  • Přivítání, prezence
  • Kdo si hraje, nezlobí

toto kolo připraví čtvrťáci – nafukování balónků
Termín školního kola – 26. května ve 14,00
Poslední soutěž bude pro třídní učitele – třídy promyslí do středy návrhy soutěže pro učitele

  • Vyhodnocení akcí – plakát:

Akce:
Den dam a gentlemanů – připraví 7.B
Nej… jarní dekorace – připraví 6.B

  • Den účesů

Termín: 6.6. 2014
Plakáty připraví: 4.B
Hlášení: Petra Klusáková
Porotu by mohly dělat maminky – kadeřnice – Sára Svobodová osloví maminku,
Verča Zemanová osloví kadeřnici, ke které chodí, Dominik Havlík poprosí Filipa
Skalníka, aby oslovil svoji maminku

  • Dotazy a připomínky k panu řediteli:

Je potřeba diskutovat se třídou a konkrétní náměty na žákovském parlamentu
předložit.

  • Náměty pro školní jídelnu

R. Klusáková předala vedoucí školní jídelny připomínky k výběru jídel po šesté
hodině (často se stávalo, že již nebylo 1 nebo dokonce 2 jídla) a připomínku
k nabídce pití (po šesté hodině již nebyl studený nápoj)
Žáci sdělují, že nabídka pití se již zlepšila.
Případné připomínky ke školní jídelně je potřeba předávat konkrétně – datum a
s čím konkrétně žáci byli nespokojení. Po shromáždění několika připomínek,
námětů se zástupci žákovského parlamentu setkají s vedoucí školní jídelny.

  • Diskuse: ----

 

 

9. zasedání žákovského parlamentu – 2.4. 2014

Přítomno: 5.A, 6.A, 6.B, 7.A, 7.B, 9.A, 9.B, 9.C
Omluveno:
Nepřítomni: 4.A, 4.B, 8.A, 8.B

Program:

  • Přivítání, prezence
  • Kdo si hraje, nezlobí

5. kolo vymyslí šesťáci – do 7.4. nahlásí R. Klusákové
Termín školního kola – 11.4. 13,55

  • Vyhodnocení akcí – plakát:

Stále chybí: Adventní sbírka +Výtvarná dílna (7.B), Rozsvěcování vánočního
stromku (5.A), Fotky členů parlamentu (9.A) – co nejdříve splnit

  • Den dam a gentlemanů

Termín: 25.4. 2014
Plakáty: vytiskne R. Klusáková
Hlášení: Petra Klusáková
Poznámka – třída, která bude mít tento den ve třídě nejméně 7 dam nebo
gentlemanů získá 1 bod do soutěže Kdo si hraje, nezlobí

  • Den naruby

Není většinová shoda – zkusíme příští rok

  • Sluníčkový den

Byl úspěšný
Přišel 1 dopis
Plakát připraví: 6.A

  • Velikonoční jarmark

Na schůzce s ŘŠ členové rady proberou, jak by se žákovský parlament mohl
zapojit do přípravy této celoškolní akce

  • Soutěž tříd – Nej… jarní dekorace

Vyhlásí: P. Klusáková
Plakát vytiskne: R. Klusáková
Porota: návštěvníci velikonočního jarmarku
Vyhodnocení proběhne: 16.4. v průběhu jarmarku

  • Asistenti Úsměváčkům

Zájem mají: žádný zájemce se nehlásí

  • Dotazy a připomínky k panu řediteli:

Žádné zatím nejsou.

  • Náměty pro školní jídelnu

Anketa – stále nepřipravena, urychleně splnit (J. Klusák)
Připomínky od tříd:
Po 6. hodině není studené pití
Stává se, že po 6. hodině není výběr jídel (byla třeba i jen jedna nabídka)

  • Diskuse: žádné připomínky

 

Pracovní schůzka 26. března

Příprava programu zasedání žákovského parlamentu 3.4. 2014

 

Pracovní schůzka 19. března

1) Připomenutí dalšího kola Kdo si hraje, nezlobí - běh trakařů

2) Rozdání podkladů k vytvoření plakátů z akcí

3) Sluníčkový den - v pátek se žáci dozví, kde bude probíhat, třídy si mohou vytvořit svoji kartičku, která bude zavěšena k balónku

 

8. zasedání žákovského parlamentu – 6.3. 2014

Přítomno: 4.A, 5.A, 5.B, 6.A, 6.B, 7.A, 7.B, 8.A,
Omluveno: 0
Nepřítomni: 4.B, 8.B, 9.A, 9.B, 9.C

Program:

  • Přivítání, prezence
  • Kdo si hraje, nezlobí

4. kolo vymyslí šesťáci – 17.3. oznámí R. Klusákové
Termín školního kola – 24.3.
kdo připraví diplomy: Aneta Gálová

  • Adopce na dálku

peníze již paní učitelka Martincová zaslala
vybraná částka byla nižší než je potřeba, ale z předešlých let byla vytvořená malá rezerva, tak se použila na doplnění
přehled tříd a vybraných peněz je na nástěnce ŽP

  • Vyhodnocení akcí – plakát:

server je již v provozu – do 19.3. připravím fotografie z akcí

  • Úsměváčci

měli by zájem o asistenty – pomáhali by dětem s přípravou na vystoupení a
výrobou dárkových předmětů
jednalo by se o účast na jejich pátečních odpoledních schůzkách
mluvčí tříd s tímto seznámí třídy
případní zájemci mohou kontaktovat R. Klusákovou

  • Den dam a gentlemanů

Většinou tříd byl tento návrh podpořen
Předběžný termín – v průběhu měsíce května

  • Den naruby

Zatím není rozhodnuto – 5 tříd zatím nezaujalo k návrhu stanovisko

  • Sluníčkový den

Bude 21.3 - v jeho rámci proběhne vypouštění balónků
Helium – zajistí R. Klusáková

  • Velikonoční jarmark

Bude 16.4.
Na schůzce s ŘŠ členové rady proberou, jak by se žákovský parlament mohl
zapojit do přípravy této celoškolní akce

  • Připomenutí sběru

Stále pokračuje sběr pomerančové kůry a PET víček
Sběr vypsaných tornád
Sběr byl již ukončen - bylo odesláno přes 90 tornád
Zatím žádnou jinou informaci nemám

  • Shromažďovat ve třídě dotazy a návrhy na ředitele školy

Ve třídách diskutovat – co by se mohlo ve škole změnit, zavést nově, kde se nám
něco nelíbí, dotazy na plánované akce….

  • Náměty pro školní jídelnu

J. Klusák připraví krátkou anketu
Mluvčí tříd pak toto proberou ve třídách

  • Diskuse: nebyly žádné připomínky
     

Pracovní schůzka 19. února

1) Kdo si hraje, nezlobí
- Připomenutí
- Některé třídy ještě neodevzdali jména hráčů
2) Plakáty z akcí – zatím není možné dělat – porucha serveru
3) Návrh ředitele školy
- O velkých přestávkách využívat tělocvičnu a žákovskou knihovnu
- Mluvčí tříd zjistí ve třídách zájem o tuto aktivitu
4) Do zasedání ŽP zjistit ve třídách zájem o Den naruby a Den dam a gentlemanů
5) Promýšlet ve třídách program na sluníčkový den
 

Pracovní schůzka 12. února

1) Kdo si hraje, nezlobí
- Sedmáci vymysleli soutěž – Město, jméno
- Školní kolo proběhne 24.2.
- Diplom připraví Anetka
2) Krmení ptáčků
- Splněno – 6.A obešla obě krmítka
3) Adopce na dálku – probíhá, v některých třídách již vybráno
4) K diskusi ve třídách předložit
- Některé třídy ještě neprodiskutovali návrh na den naruby nebo den dam a gentlemanů
- Sluníčkový den – vypouštění balónků – projednat ve třídách, jak by to mohlo proběhnout
- Průběžně shromažďovat dotazy na pana ředitele
 

Pracovní schůzka 5. února

1) Kdo si hraje, nezlobí
- další kolo připraví 7.A a 7.B
2) Krmení ptáčků
- z důvodu náledí neproběhlo, třída 6.A zajistí, až se zlepší počasí
3) Adopce na dálku
– bude vyhlášeno, připomenout ve třídách, do konce příštího týdne vybrat
4) Plakáty s vyhodnocením
- stále nefunguje školní server, termín se odsouvá
 

7. Zasedání žákovského parlamentu - 30.1.2014

Přítomno: 4.B, 5.B, 5.A, 6.A, 6.B, 7.A, 7.B, 8.A, 8.B, 9.A
Omluveno: 0
Nepřítomni: 4.A, 9.B, 9.C

Program:

  • Přivítání, prezence
  • Kdo si hraje, nezlobí

termín školního kola 3.2., učebna Z, sraz ve vestibulu
kdo bude fotit: Simona Fabiánová
kdo napíše článek na web: Kristýna Buchtová
kdo připraví diplomy: Aneta Gálová
8. ročník zajistí na školní kolo hrací desky a figurky, předají je dopoledne 3.2. R. Klusákové
Hrací tabulku zajistí R. Klusáková

  • Krmení ptáčků

termín další kontroly krmítek a zásypu: v pondělí 3.2.2014
třída, která toto provede: 6.A

  • Adventní sbírka

peníze byly již poslány
7.2. bude výtvarná dílna
Kdo bude fotit: Petra Klusáková
Kdo napíše článek na web: Kristýna Buchtová
Kdo napíše článek do novin: Ladislava Strašilová

  • Vyhodnocení akcí – plakát:

Halloweenské soutěže
kdo: 8.B
do kdy: do 17. února
Halloweenské nocování
kdo: 6.B
do kdy: do 17. února
Halloweenská výzdoba
kdo: 6.A
do kdy: do 17. února
adventní sbírka
kdo: 7.B
do kdy: do 17. února
rozsvěcování vánočního stromku
kdo: 5.A
do kdy: do 17. února

soutěž nej vánoční ozdoba
kdo: 7.A
do kdy: do 17. února
dny otevřených dveří
kdo: 5.B
do kdy: do 17. února
plakát členů žákovského parlamentu
kdo: 9.A
do kdy: do 17. února
pravidla žákovského parlamentu
kdo: 7.B
do kdy: do 17. února

  • Fotografování členů parlamentu, kteří při prvním fotografování chyběli.
  • Diskuse:

7.A- návrh na den dam a gentlemanů – mluvčí projednají ve třídě
9.A- den naruby – mluvčí projednají ve třídě
8. ročník- proč se nejede do Anglie
Zvážit otevřené zasedání parlamentu
Adopce na dálku 10,- kč, Petra vyhlásí rozhlasem v pondělí. Vybrat do 14.2.
Projednávání s panem řiditelem proč se nejede do Anglie
 

 

Pracovní schůzka 22.1.

Příprava programu zasedání:

- Kdo si hraje, nezlobí
- Krmení ptáčků
- Fotografování členů parlamentu
- Plakát členů na nástěnku
- Vyhodnocení proběhlých akcí
- Adventní sbírka - předání, tvořivá dílna

Pracovní schůzka 15.1.

1) Předání adventní sbírky Úsměváčkům
    a. Termín dohodne R. Klusáková
2) Kdo si hraje, nezlobí
     a. 8. ročník připraví soutěž pro druhé kolo – oznámí R. Klusákové do pátku 17.1.
    b. Do konce ledna proběhne školní kolo
3) Připomenutí sběru
    a. Pomerančové kůry
    b. Vypsaných tornád
4) Připomenutí Dnů otevřených dveří
    a. Služby jsou rozepsané na nástěnce parlamentu
5) Další termíny
    a. 22.1. velká přestávka – schůzka žákovské rady
    b. 23.1. 13,45 – zasedání žákovského parlamentu
 

Pracovní schůzka 11.12.

1) Vyhodnocení rozsvěcování vánočního stromku
2) Rozpis služeb na adventní sbírku
3) Připomenout ve třídách soutěž o nej vánoční ozdobu
4) Připomenout a motivovat žáky ve třídě k účasti v adventní sbírce
5) Hlášení do školního rozhlasu
6) Splněné úkoly:
    a. Kdo si hraje, nezlobí – proběhlo
    b. Krmení ptáčků - zahájeno
 

6. Zasedání žákovského parlamentu - 5.12. 2014

Termín konání : 5.12. 2013
Přítomno : 9
Omluveni : 1 – 4.B
Nepřítomni : mluvčí z 5.A, 5.B, 8.B

1) Přivítání, prezence
2) Kdo si hraje, nezlobí
    První kolo proběhne 6.12. – sraz ve vestibulu, zajišťuje 9.r.
    Druhé kolo – 8. ročník vymyslí soutěž
3) Připomenout sbírky
4) Adventní sbírka
   V pátek proběhne hlášení – P. Klusáková
    Rozpis služeb u adventní sbírky (6.12. – 9.C, 9.12. – 6.A, 10.12. – 9.AB,  11.12. – 7.B, 12.12. – 6.A, 13.12. – 6.B)
5) Soutěž o nej… vánoční ozdobu
   Hlášení v rozhlase – 6.12. – Petra Klusáková¨
   Odevzdat nejpozději 16.12.
6) Krmení ptáčků
    6. 12. zahájíme krmení – zástupce ŽP o velké přestávce
   Další krmení budou zajišťovat šesťáci v rámci Pěstitelství
7) Docházka, plnění úkolů
   Nutné zlepšit docházku některých tříd – i za cenu výměny mluvčího třídy
   Zadané úkoly je potřeba plnit v termínu
8) Připomínky ke školní jídelně
   Studené pití bývá často pouze po 4. hodině, později již ne
   Vrátit párky v rohlíku do bufetu
 

Pracovní schůzka 20.11.

1) Rozsvěcování vánočního stromečku
      - Upřesnění průběhu akce
      - Příprava hlášení
2) Dny otevřených dveří
      - Rozpis služeb
      - Informace žákům
3) Konkurz na Mikuláše
      - Připomenout ve třídách
4) Informace ve třídách o:
      - Soutěži nej vánoční ozdoba
      - Adventní sbírce

 Pracovní schůzka 13.11.

1) Příprava programu jednání ŽP
          - tvorba pravidel při schůzkách parlamentu
          - fotografování členů parlamentu
          - organizace dlouhodobých soutěží ve sběru
          - zhodnocení proběhlých akcí
          - konkurz na Mikuláše
          - příprava vánočních akcí
          - soutěž Kdo si hraje, nezlobí
          - diskuse


2) Určení, kdo připomene ostatním členům parlamentu nastávající schůzku

             - J. Klusák připomene 4.A a 4.B

- P. Klusáková připomene 5.A a 5.B, 6.A

- Kristýna Buchtová připomene 8.A

- Beáta Žličařová připomene 9.B

Nutné, aby se na zasedání dostavili oba mluvčí třídy a alespoň jeden z nich mohl zůstat na zasedání až do konce. (odjezd autobusu, odpolední kroužek, ZUŠ = omluva)

5. zasedání žákovského parlamentu - 6.11.

Termín konání : 7.11. 2013
Přítomno : 13 mluvčích nebo jejich zástupců
Omluveni : 1 – 9.A
Nepřítomni : mluvčí z 8.B. 9.B, 9.C
Program:

1) Pravidla, jak se chovat na jednání žákovského parlamentu
2) Co nás čeká
3) Shrnutí akcí v září a říjnu
4) Focení členů parlamentu

1)→O slovo se budeme hlásit (zvedneme kartičku)
  →Na schůzkách budeme používat míček
  →Míček má ten, kdo mluví a chce říct svůj názor
  →Při jednání se chováme se slušně
  →Neponižujeme ostatní
  →Nemluvíme vulgárně
2)→V listopadu nás čeká : Sběr PET víček
                                        Sběr vypsaných tornád
                                        Sběr pomerančové kůry
                                        Konkurz na Mikuláše
      ☺sběr PET víček bude mít na starosti 6.A
      ☺Sběr vypsaných tornád bude mít na starost 5.B a 4.A
      ☺Sběr pomerančové kůry bude mít na starosti 5.A
  →V prosinci nás čeká : Rozsvěcování stromečku
                                     Soutěž o nej…. vánoční ozdobu
                                     Adventní sbírka
☻Konkurz na Mikuláše - rozhodlo se že, konkurz proběhne 25.11. Byli zvoleni porotci, kteří zasednou v porotě. Jsou to ze šestých a sedmých tříd : Petra Klusáková a Eliška hořáková.
☻Rozsvěcování stromečku – bude podporováno panem ředitelem
☻Hodnocení nej…. vánoční ozdobu – kdo bude chtít se do této soutěže zapojit, musí mít před svou třídou pověšeno něco vánočního. Tímto způsobem může něco vyhrát i zdobit školní chodby. Za pomoci pana školníka by se pověsili vánoční ozdoby. Tato akce je podporována panem řiditelem.
☻Adventní sbírka - je na pomoc postiženým dětem. Každý může přispět malou finanční částkou.
3)V září a říjnu se uskutečnily tyto akce:
    → Školní kolo v piškvorkách
    → Halloweenské nocování
    →Hodnocení nejkrásnější halloweenské třídy
    → Hallowenské soutěže
☼Dohodli jsme se, že pokaždé když bude nějaká akce, tak ji potom     zhodnotíme. Uděláme plakát, na kterém bude, co se nám líbilo, co se nám nelíbilo a fotka z té akce.Tento plakát pak bude pověšen na školní nástěnce.
4)Focení
   → Na konci parlamentu jsme se vyfotografovali, aby každý věděl , kdo má tu čest být v parlamentu.
  → Fotky budou k vidění na nástěnce.
 

Pracovní schůzka - 5.11.

1) Příprava programu jednání ŽP
          - tvorba pravidel při schůzkách parlamentu
          - fotografování členů parlamentu
          - organizace dlouhodobých soutěží ve sběru
          - zhodnocení proběhlých akcí
          - konkurz na Mikuláše
          - příprava vánočních akcí
          - soutěž Kdo si hraje, nezlobí
          - diskuse
2) Určení, kdo připomene ostatním členům parlamentu nastávající schůzku
    Vzhledem k bohatému programu je nutné počítat, že zasedání bude trvat
    pravděpodobně déle - asi do 15,00

Pracovní schůzka – 16.10.

1) Organizace soutěže v piškvorkách
          Přihlášky mluvčí předali koordinátorovi
          Hrací tabulka je připravená
          Diplom je navržený
          Diplomy vytiskne – R. Klusáková
          Pomoc při vlastní soutěži
                Zapisovatelé: Jiří Klusák, Petra Klusáková
                Fotografování: Simona Fabiánová
                Článek na web, do časopisu a Bystřicka: M. Jílková, K. Buchtová
                Vyhlášení výsledků: v pátek do školního rozhlasu P. Klusáková
2)Organizace halloweenských oslav
                Lze nocovat i s jiným vyučujícím než TU
                Předat program – nutné i čas u tělocvičny a cvičné kuchyně
                Stezka odvahy - ve 21,30, bude se vycházet z učebny AJ (budka),   
3)Organizace hallowenských soutěží
ŹP odhlasoval, že odměny za soutěže budou pro 20 nejlepších z I. a 20 nejlepších z II. stupně
Připomenuto, že soutěž je nutné nahlásit do 24.10.
4)Informace o sběru vypsaných tornád
Promyslet, kdo bude mít soutěž na starosti

Pracovní schůzka – 9.10.

1) Organizace soutěže v piškvorkách
            Informace mluvčích tříd o zájmu o soutěž
            Připomenutí, že je možné uskutečnit třídní kola
 2) Organizace halloweenských oslav
            Ujasnění důležitých termínů
            Informace mluvčích tříd, zda bude jejich třída nocovat
            Diskuse: může místo TU nocovat se třídou jiný učitel – upřesníme
3) Účast ŽP při hodnocení pořádku a upravenosti tříd
ŹP odhlasoval, že se prozatím nebude na hodnocení tříd podílet (pro – 7 hlasů, proti - 9 hlasů)
4) Informace mluvčích, jak předávají postřehy ze ŽP ve třídě
Nejčastěji je to v hodině, kterou mají se svým TU, případně ve slohu a výchově k občanství
5) Neúčast některých mluvčích na schůzce
           7.B připomene pracovní schůzky 7.A
           6.B připomene pracovní schůzky 6.A
           9.A připomene pracovní schůzky 4.A
           9.B připomene pracovní schůzky 4.B
 

4. zasedání žákovského parlamentu

Termín konání: 7.10. 2013
Přítomno : 9 mluvčích nebo jejich zástupců
Omluveni : 0
Nepřítomni : 4.A, 4.B, 5.B, 6.A

1. Přivítání, prezence
2. Vystoupení hostů:
p. ředitel popřál parlamentu hodně zdaru při celoroční práci
p. uč. Zabilová seznámila mluvčí s kritérii při hodnocení tříd v soutěži pořádku a upravenosti
-čistota tabule, zvednuté židle, pořádek na zemi a u koše, květinová výzdoba, nástěnka
-kontroly budou prováděny i v průběhu vyučování (o přestávkách)
3. Seznámení se změnou mluvčího 7.B
Místo Moniky Sedlářové byl zvolen za druhého mluvčího třídy Jiří Klusák.
Jiří Klusák bude také místo Moniky Sedlářové členem Rady ŽP (spolupráce se ŠJ a bufetem). Při hlasování bylo pro 5 přítomných členů parlamentu, 3 se zdrželi hlasování.
4. Sestavení ročního plánu akcí ŽP
Jednotliví členové přednášeli své návrhy, dále proběhlo o každé akci hlasování a ze schválených návrhů bude sestaven plán akcí.
Tento plán akcí bude možné doplnit o případné dodatečné nápady a bude zveřejněn na nástěnce ŽP a webových stránkách školy.
5. Stanovení termínů jednání a schůzek ŽP
Termíny jednání ŽP – vždy každý první čtvrtek v měsíci ve 13,45 v žákovské knihovně
Termíny pracovních schůzek – celý žákovský parlament vždy 2. a 3. středu v měsíci, pouze žákovská rada 4. středu v měsíci o velké přestávce v žákovské knihovně
Termíny jednání a schůzek budou vyvěšeny na nástěnce ŽP (nebudou se připomínat v rozhlase)
6. Organizace soutěže v piškvorkách pro žáky 8. a 9. tříd
Přihlášky zajisťují: mluvčí 8. a 9. tříd, odevzdat koordinátorovi do 14. října
- V případě více než 5 zájemců ze třídy se uskuteční tř. kolo, které připraví mluvčí třídy s třídním učitelem.
- Informace do školního rozhlasu: Petra Klusáková
- Školní kolo proběhne: 17.10.
- Návrh diplomů připraví: Aneta Gálová
- Diplomy vytiskne: R. Klusáková
- Přihláška 2 týmů do oblastního kola ve Žďáru n.S. (1.11): R. Klusáková
7. Organizace oslav Halloweenu
Halloweenské nocování
- Nocování proběhne: 25.10. (čas bude upřesněn)
- Tř. učitel má právo odmítnout se třídou ve škole nocovat. Má také právo některé žáky z této akce vyloučit.
- Každá třída připraví program svého nocování. Společná část programu bude stezka odvahy. Připravený program odevzdají mluvčí koordinátorovi do 18. 10.
- Stezku odvahy připraví 9. třídy.
Soutěž o nejhezčí halloweenskou výzdobu
- Hodnocení proběhne: bude upřesněno
- Výsledky se započítávají do celoroční soutěže Kdo si hraje, nezlobí
Halloweenské soutěžení
- Odpolední soutěžení se uskuteční: 1.11.
- Každá třída 4. až 9.r. si připraví 1 soutěž.
- Připravené soutěže nahlásit do: 24.10.
8. Usnesení
Žákovský parlament schvaluje:
- Změnu člena žákovské rady – Moniku Sedlářovou nahradil Jiří Klusák
- Roční plán akcí
- Termíny jednání a pracovních schůzek ŽP a žákovské rady
- Organizaci školního kola soutěže v piškvorkách pro žáky 8. a 9. tříd
- Organizaci halloweenských oslav

 

3. zasedání žákovského parlamentu

Termín konání: 1.10. 2013
Přítomno :
Omluveni : 0
Nepřítomni : 0

  1. 1) Přivítání, prezence
  2. 2) Volba koordinátora (styčného pracovníka) z řad pedagogických pracovníků
  3.     - koordinátorem z řad pedagogů byla zvolen Romana Klusáková
  4. 3) Další schůzka - 7. října 2013 - 14,00 - učebna VV
  5.  

2. zasedání žákovského parlamentu

Termín konání: 23. 9. 2013
Přítomno :
Omluveni : 0
Nepřítomni : 0

  1. 1) Přivítání, prezence
  2. 2) Volba koordinátora (styčného pracovníka) z řad pedagogických pracovníků
  3.     - v tomto kole voleb nebyl žádný koordinátor zvolen
  4. 3) Úkoly:
  5.     - oslovit pedagogy a navrhnout další kandidáty na pozici koordinátora
  6.     - příští schůzka - Volby - 1. října - učebna VV
  7.  

1. zasedání žákovského parlamentu

Termín konání : 19.9. 2013
Přítomno : 16 mluvčích nebo jejich zástupců
Omluveni : 0
Nepřítomni : mluvčí z 9.B

  1. 1) Přivítání, prezentace, představení mluvčích
  2. 2) Seznámení se s Žákovskou ústavou Základní školy T.G.M.
  3. 3) Složení slibu nových mluvčích tříd
  4. 4) Informace k představě fungování žákovského parlamentu v letošním roce
  5. 5) Úkoly pro nejbližší dny:
  6.    - Mluvčí tříd předají p. řediteli návrhy kandidátů pro volbu Žákovské rady (podle informací z této schůzky)
  7.   - Mluvčí tříd předají p. řediteli návrhy kandidátů pro volbu styčného pracovníka z řad pedagogických pracovníků
  8. 6) Náměty, připomínky, dotazy:
  9.    - Exkurze 9. roč.
  10.    - Četnost prověrek
  11.    - Soutěž Kdo si hraje, nezlobí
  12. 7) Příští schůzka :

  13. Pondělí 23.9. - 14.00 hod. učebna Vv

  14. ! proběhnou volby !

  15.  

 

 

Školní rok 2012 - 2013

Činnost žákovského parlamentu ve školním roce 2012/2013

V žákovském parlamentu bylo v letošním roce zastoupeno 14 z 21 tříd. Do parlamentu docházeli zástupci 4. – 9.ročníku.
Žákovský parlament projednal:
1) připomínky ke školní jídelně – problém malého výběru jídel, malých porcí, nedodržení pestrosti jídelníčku, problémy s pitným režimem
2) připomínky k provozu jídelny – dodržování pořádku (fronty, předbíhání)
3) připomínky ke školnímu bufetu – předražení svačin, nemožnost většího výběru (oproti minulému provozovateli) – např. absence párku v rohlíku apod.
4) připomínky ke školnímu hřišti – nevyhovující stav, špatná údržba, problém s oplocením (nepořádek)

Akce žákovského parlamentu:

1) sběr pomerančové kůry
2) Halloweenské soutěžní odpoledne
3) Halloweenské nocování
4) Soutěž Kdo si hraje, nezlobí
5) Soutěž časopisu ABC: Hod vlaštovkou
6) Adventní sbírka
7) Den otevřených dveří pro rodiče budoucích prvňáčků
8) Pomoc při Velikonočním jarmarku

5. schůze žákovského parlamentu - 13.6.2013
Přítomni: 4.B, 5.B, 6.B, 7.A, 8.B
Nepřítomni: 4.A, 5.AC, 6.A, 7.B, 8.AC, 9.AB
Program:
1) Předání hlavní ceny pro 6.B za vítězství v soutěži Kdo si hraje, nezlobí
2) Zhodnocení práce ŽP během roku
3) Plány na příští školní rok
4) Diskuze: problém školního stravování (absence více druhů jídel, „šizení“ obědů,…), akce ŽP na příští školní rok

3. schůze žákovského parlamentu – 7.3. 2013
Přítomni: 4.A, B
5.B, C
6.B
7.A, B
8.A, C
9.B
Nepřítomni: 5.A
6.A
8.B - omluvena
9.A
Program:
1.)Připomínka, že se stále může nosit pomerančová kůra
2.)Kolem školy se povalují odpadky – nedělat nepořádek kolem školy
3.)Pokud přijdeme na obědy dříve a před jídelnou není dozor, můžeme vejít sami, ale nepředbíháme třídy, které vyčkávají!
4.)27. března se koná Velikonoční jarmark, možno donést na výzdobu školy: březové a vrbové proutí, vyfouklá vejce i skořápky, mašle…, zájemci mohou přinést své domácí zvíře, výstavka pečiva (pokud máte zájem přispět pečivem nebo znáte někoho takového, choďte s informacemi za paní uč. Nebolovou), bude se konat „Kuličkiáda“
- proutí ukládat pod schody u školní jídelny (v prostorech umývárny)
- vyfouklá vejce + mašle do kabinetu ČJ (M. Nebolová)
 

 

2.schůze žákovského parlamentu - 15.11.2012     
Přítomni: 4.A, B
               5.A, B, C
               6.B
               7.A, B
               8.A,B, C
               9.A, B
Nepřítomni: 6.A
Program:
1.)Znovu se probíraly párky v bufetu – měyi být v prosinci nebo začátkem nového roku
2.) 1. kolo v soutěži „Kdo si hraje nezlobí“ – 19.11. (sraz ve dvě hodiny ve vestibulu)
3.) 29.11. proběhne den otevřených dveří pro rodiče a děti – vybraní žáci budou provádět po škole
4.) Vánoční sbírka na adventní koncerty
5.) Opětovné požadování větších porcí na obědech
6.) Dotazy, jestli se může ve frontě chodit za svou třídou
7.) Dlouhé fronty – nemají být po celé jídelně
8.) Někteří používají propustky, i když ten den neplatí
                                   

1.schůze žákovského parlamentu – 11.10. 2012
Přítomni: 4.A, B
5.A, B, C
6.A, B
7.A, B
8.A, C
9.A, B
Nepřítomni: 8.B
Hned ze začátku proběhlo zvolení žákovské samosprávy:
Předseda – Denisa Korbářová
Zapisovatel – Pavla Krejčí
Nástěnkáři – Anna Šiborová, Petra Klusáková, Jiří Klusák

Program:
1.)Soutěž upravenosti tříd
• boduje se:
o smazaná tabule
o zvednuté židle
o květinová výzdoba
o aktuálnost nástěnky
o papíry u koše a po třídě
2.) Stížnosti, že se v bufetu neprodávají párky – znovu se plánují
3.) Malé porce jídla
4.) Předbíhání ve frontách na oběd, propustky platí jen před jídelnou
5.) Třídy mohou vymyslet nějaký návrh na soutěžení do „Kdo si hraje, nezlobí“
6.) Halloween
• každá třída si vymyslí stanoviště na halloweenské odpoledne
• podle domluvy s třídním učitelem/učitelkou mohou třídy ve škole přespat
• výzdoba (halloweenské motivy – dýně, netopýři, kostlivci)
• stezka odvahy 9.A,B
 

Školní rok 2011 - 2012

 

5. Zasedání školního parlamentu: 12.1.2012

Přítomni: 4.A,B,C
5.B
6.A
7.A,B
9.A,B

Nepřítomni: 5.A, 6.B, 8.A,B a 9.C


Projednáno:
1) sběr pomerančové kůry na 2.stupni (vybraná kůra se bude shromažďovat v kabinetu ČJ, 1. stupeň odevzdává kůru své třídní učitelce)
2) sběr pet víček (shromažďovat v kabinetu ČJ – 2.stupeň, 1. stupeň u své třídní učitelky)
3) úklid tříd – dohlédnout na zvedání židlí, mazání tabulí apod. (problém na 2.stupni) – motivací hodnocení tříd a následná odměna (jednodenní výlet navíc)
4) 2.kolo soutěže „Kdo si hraje, nezlobí“ – v úterý 17.1.2012 v tělocvičně (skákání přes lano – z každé třídy 3 zástupci)
5) Návrhy: lavičky na chodbách (není možné z hlediska bezpečnosti), sběr papíru (bude upřesněno), výměna fotografií ve vitrínách vedle sborovny
 

 

1.SCHŮZE ŽÁKOVSKÉHO PARLAMENTU

*    Parlament se bude konat vždy ve čtvrtek ve 13:50 hodin,v knihovně.

*    Žáci si budou nosit psací potřeby a papír.

*    Samospráva: Předseda parlamentu,zapisovatel : Venďa Navrátilová

*    Letošní akce pořádané parlamentem:

1.      Halloween:

*   9.A.- Stezka odvahy

*   Každá třída se svými zástupci ve školním parlamentu vymyslí do příští schůzky jedno Halloweenské stanoviště.

*   Pravděpodobně bude probíhat soutěž o nejlepší masku, žáci u stanovišť ( zástupci z parlamentu) budou mít také masky.

*   Třídy mohou vymyslet hry, scénky a různá vystoupení ,které předvedou večer v tělocvičně.

*   Se souhlasem a účastí vyučujících mohou žáci ve škole přespat.

2.    Mezitřídní turnaje:

*   Mohou se konat v disciplínách,kde se zúčastní většina třídy, např. ve vybíjené.

*   Konaly by se až po Vánocích.

3.    Kdo si hraje,nezlobí:

*   Pokud bude zájem,od října se budou žáci z celé školy moci účastnit her, nové nápady rádi uvítáme.

Témata, která budeme řešit na příších schůzkách:

*   Sběr papíru,víček od pet lahví

*   Studené pití ve školní jídelně

*   Otevření školní družiny na velkou přestávku pro děti 1. Stupně

*   Školní hřiště,ploty

*   Kvalita jídla v bufetu

*   Den otevřených dveří pro rodiče nezapsaných žáků

*   Renovace zahrady pro školní družinu

 

Školní rok 2010 - 2011

6.schůze žákovského parlamentu – 3.3.2011

Docházka: neomluvena třída 4.A, 6.C, 8.B, 8.C, omluvena třída 7.A, 9.C

Program:
Výroba jarních věnců na dveře tříd – Chci pochválit hlavně páťáky, kteří si přinesli nejvíce věcí na zdobení.

Další schůze se uskuteční 7.4.2011ve 14:00 v učebně VV

5.schůze žákovského parlamentu - 3.2.2011

Docházka: neomluvena třída 5.A, 6.A, 6.B, 6.C, 7.A, omluvena třída 8.B a 9.C
Přítomno: 9 poslanců

1) Adopce na dálku
- příspěvek na žáka je stanoven na 30,- (dobrovolný), každý učitel přispívá částkou 50,-

2) Docházka na žákovský parlament
- je třeba upozornit třídní učitele těch tříd, které opakovaně na schůze nechodí

3) Výroba „jarních“ věnečků na dveře
- proběhne na příští schůzi ŽP (je potřeba donést základní pomůcky = větve vrb nebo břízy, mašle na zdobení, vyfouklá vejce, umělé květiny apod.)

4) Výzdoba chodeb
- u dějepisné učebny namalovat na zdi karikatury našich nejznámějších prezidentů (bude prodiskutováno s p.uč. J.Koscielniakovou, která má výzdobu chodeb na starost), u HV namalovat notový klíč a noty

Příští schůze ŽP se uskuteční 3.3.2011 ve 14:00 v učebně VV

3.schůze žákovského parlamentu – 2.12.2010
Docházka: neomluvena třída 5.B, 7.B, 8.A, 8.C, 9.A
Přítomno: 11 poslanců

1) Vánoční sbírka na adventní koncerty
- od pondělí 6.12. do středy 8.12. budou mít žáci i učitelé možnost přispět na 4.adventní koncert, pořádaný ČT1. Zástupci z parlamentu budou tři dny vybírat dobrovolné příspěvky v přízemí školy.

2) Dotazy jednotlivých zástupců tříd
• Požadavek laviček k multifunkční učebně na 1. patře (pro 1.stupeň) – panem ředitelem odmítnuto
• Ovoce do škol i pro druhý stupeň – vysvětleno, že dotace od státu se týká pouze 1.stupně
• Školní družina pro bystřické žáky – pouze pro ty, kteří zaplatili poplatek za družiny (mohou chodit ráno i odpoledne)
• Problém ničení školního majetku v počítačových učebnách – je nutno jakékoli závady ihned hlásit učiteli, který je v učebně přítomen
• Problém nedovolené instalace programů do školních počítačů – průběžně řešeno

Příští schůze žákovského parlamentu se uskuteční 6.1.2010

2. schůze žákovského parlamentu – 14.10.2010

Hlavní téma: Halloweenské odpoledne (začátek ve 14.00 hod.) a halloweenská noc (5.11.2010) - každá třída zastoupená v žákovském parlamentu připraví jedno soutěžní nebo dovednostní stanoviště
- součástí h. odpoledne bude vyhlášení vítězů, další soutěže a diskotéka
- součástí h. noci bude stezka odvahy a přespání ve škole (z 5. na 6.11.) Halloweenská výzdoba tříd – hlavně dveře a přede dveřmi (na dveře přilepovat pomocí lepící gumy × zákaz izolepy)

Další záležitosti:

  • Příprava Vánoční akademie – třídy by měly začít zkoušet program
  • Jaro 2011 – příprava Velikonočního jarmarku (možnost přinést na ukázku domácího mazlíčka)
  • Příprava mezitřídních a meziročníkových soutěží v jednoduchých „domácích“ hrách (piškvorky, člověče, nezlob se, dáma, domino,….) – každá třída vyšle na každou soutěž, která bude probíhat jednou za měsíc, své dva zástupce – celkoví vítězové zajistí pro svou třídu jednodenní výlet navíc

Markéta Bukáčková a Sabina Stojkovičová 9.C

 

 Zápis z 1.schůze (13.9.2010)

Účast: 4.A, 4.B,6.B,7.A,7.B,8.A,8.B,9.A,9.B,9.C
Omluveni: 5.A,5.B
Neomluveni: 6.A,8.C
Hlavním bodem schůze bylo zvolení žákovské rady.Předsedou se stal Patrik Korbář z 9.A a místopředsedou se stala Denisa Korbářová ze 7.A
Program:
1.) Halloweenský večer se uskuteční i v letošním roce. Termín bude oznámen příští schůzi.

2.) Pyžamový den – návrh na jeho uskutečnění.

3.) Studené a teplé pití v jídelně.

4.) Automat (na peníze, ne na čipy) na jídlo,pití,sladkosti a mléko.Tento návrh byl zamítnut panem ředitelem.

5.) Špatné ovládání horních žaluzií. Firma, co tato okna instalovala do naší školy, byla už informována a zjedná nápravu.

6.) Vedle dějepisné učebny bude vyhrazena nástěnka pro určité osobnosti. První osobností bude T.G.Masaryk. Žádáme žáky,kteří mají doma plakáty nebo obrázky s T.G.Masarykem, jestli by mohli zapůjčit do školy.

Všichni zástupci Žákovského parlamentu by měli chodit pravidelně na schůzky a aktivně se zapojovat!

9.C Sabina Stojkovičová

 

 

 

 

 

 

6.schůze žákovského parlamentu - 15.3.2010
Dne 15.3.2010 bylo na naší škole zasedání žákovského parlamentu.
Sešlo se poměrně dost zástupců z tříd.Naše zasedání navštívil i náš pan ředitel.
Mluvilo se o výzdobě.Žáci by si měli vyzdobit třídu i dveře Velikonočními motivy.Vyzdobeny by měly být i chodby.
Hlavní debatou byla školou pořádaná akce Velikonoční jarmark,který se bude konat na naší škole 29.3.2010.
Na naší škole se sejde poměrně hodně lidí,kteří žákům předvedou svoje dovednosti.Počítá se asi s 30 stánky.Žáci i veřejnost si můžou zkusit práci těchto lidí,své výtvory si můžou zakoupit.Z vyšších ročníků budou vybrání žáci,aby pomáhali u stánků.
Každý samozřejmě může pozvat své známé a rodinu.

4.schůze žákovského parlamentu - 14.12.2009 

 Po měsíci se dne 14.prosince uskutečnila schůze žákovského parlamentu. Jako vždy proběhla prezence žáků jednotlivých tříd.
Hned na začátku padlo hodně otázek a návrhů.Žáci navrhli, aby byly do učeben v naší škole zakoupeny hodiny. Paní učitelka s naším návrhem souhlasila.
Hodně času nám zabrala diskuze o tom, jak to bude s angličtináři na druhém stupni.Tato debata byla rozluštěna paní učitelkou,která nám podala požadované informace.
Naše další otázky se týkaly chřipkových prázdnin,lyžařského výcviku a znakové řeči,kterou by se někteří žáci chtěli učit na naší škole.
Další a poslední otázka se týkala výměnných pobytů v zahraničí či jazykového pobytu v přírodě,který absolvovali minulý rok 7.třídy.
A nakonec nám paní učitelka zadala úkol na celé zimní prázdniny - přemýšlet o jarní školní akci.Jelikož se na podzim halloweenské odpoledne povedlo,tak by bylo skvělé uspořádat další podobnou akci.
 

 3. schůzka žákovského parlamentu - 2.11.2009

Účast na ŽP byla velká, chyběly pouze 2 třídy.
Hlavním a také jediným bodem zasedání bylo „doladění“ halloweenského odpoledne a hal. noci. Všechny třídy se domluvily na soutěžích, které uspořádají (házení kruhů,kopání na bránu,strašidelné dopisy, poznávání koření podle čichu…), probrala se organizace diskotéky apod.
Chci poděkovat Marku Hanusovi, Josefu Vrtěnovi, Denise Korbářové a Lukáši Polnickému za pomoc při organizaci příprav na hal. odpoledne. Můj dík patří i všem dětem v žákovském parlamentu, které si vymyslely pro své spolužáky soutěžní disciplíny a opatřily si na ně veškeré potřebné materiály.
Také chci pochválit ty třídy, které využily příležitosti a vyzdobily své třídy halloweenskou tématikou.

 
2. schůzka žákovského parlamentu - 12.10.2009

   12.října proběhlo zasedání žákovského parlamentu.
   Jako vždy proběhla na začátku prezentace.
   Na naše zasedání přišel pan ředitel,se kterým jsme projednávali akce školy.
   Přišli jsme na skvělý nápad uspořádat Halloween.
   Akce by se měla uskutečnit první pátek v listopadu (6.11.). Zapojit se mohou všechny ročníky na škole. Každá třída by si mohla připravit haloweenskou výstavku (vydlabané dýně, lampiony, masky,…). Třídy, které mají své zástupce v parlamentu, však musí pro své spolužáky vymyslet nějakou soutěž na haloweenské odpoledne, které by se ukončilo haloweenskou diskotékou ve velké tělocvičně.
   Ty třídy (od 4.ročníku), které se domluví se svým třídním učitelem (svou třídní učitelkou), si mohou halloweenské odpoledne protáhnout i na halloweenskou noc a přespat ve škole.
   V polovině zasedání nám paní učitelka navrhla vyzdobit si dveře od tříd podle ročního období.
   Nový školní web se projednával také. Na web můžeme přidávat náměty, připomínky i příspěvky (přes své třídní učitele, učitelky).
 

1. schůze žákovského parlamentu – 14.9.2009

   Po pěkných prázdninách se dne 14. 9. 2009 sešel první žákovský parlament. Hlavní téma bylo rozdělení úloh v žákovském parlamentu v roce 2009/2010.
   Hned na začátku proběhla prezentace žáků. Sešlo se nás poměrně hodně. Do parlamentu se zapojili zástupci ze 4.-9. tříd.
   Paní učitelka M. Nebolová vyslechla naše první požadavky a nápady. Projednávala se možnost koupi automatu na jídlo a pití.
   My zase na oplátku vyslechli svá práva a povinnosti.
   Nakonec jsme dostali první úkol. Na příští schůzi si promyslet, jak bychom měli žákovský parlament řídit a co bychom měli pro něj udělat.

 

 

 

Naše momentky

další zobraz stiskem klávesy F5

všechny momentky


In-počasí