Anketa

Nejraději mám výlety
pěšky. 14%
na kole. 29%
vlakem. 8%
autobusem. 5%
autem. 10%
lodí. 34%
Celkem hlasovalo: 222

Svátek má:

Výchova ke zdraví

  • V 6. třídě se v hodinách věnujeme výživě a zdraví. Žáci se seznamují se základními složkami potravy, sestavují správný jídelníček.
  • Pozornost je věnována v současné době aktuálnímu tématu – poruchám příjmu potravy.
  • Zhruba ve 2. pololetí probíráme látky týkající se tělesné a duševní hygieny, otužování, režimu dne, vztahy v rodině.
  • Výuka probíhá ve třídách, kde žáci pracují samostatně, ve skupinách či dvojicích. Dále chodíme do tělocvičny i ven na stadion, kde se věnujeme aktivnímu pohybu, strečinku, míčovým hrám.

     

  •  V 9. třídě se navazuje na látku o správné výživě. Žáci se seznámí s riziky, které ohrožují jejich zdraví, jako je stres, práce na počítačích, formy individuálního násilí a zneužívání, seznamují se s dopady manipulativní reklamy. Ve 2. pololetí probíráme učivo týkající se osobnostního, sociálního a morálního rozvoje dětí, nezapomínáme na stimulové situace, jejich rozbor a řešení. Učivo je doplňováno zpracováním miniprojektů a jejich prezentací. Výuka probíhá ve třídě, popř. v okolí školy. Během celého školního roku,  na základě aktuálních událostí ve světě, připomínáme žákům možnosti ochrany člověka za mimořádných událostí.

     

  •  Nezapomínejme na bezpečnost.

Ještě před vánočními prázdninami jsme se my, žáci 7. ročníků ZŠ T.G. Masaryka, vydali v předmětu výchova ke zdraví sledovat, jakých dopravních přestupků se dopouštějí chodci i řidiči v předvánočním stresu.
Na vycházce, která vedla přes náměstí, okolo hřbitova a kulturního domu, jsme různých přestupků zaznamenali opravdu dost a dost. Například parkování na chodníku, jízda v autě bez poznávací značky, telefonování při jízdě, nedání přednosti v jízdě na křižovatce, nesprávné přecházení vozovky,skupinky spoluobčanů na chodnících, které omezovaly ostatní chodce, jízda na kole po chodníku, nedání přednosti chodcům na přechodu, projíždějící auta bez zapnutých světel, prudké zastavení auta na vozovce a nečekané omezení ostatních vozidel, nesprávné předjíždění, atd.
Po příchodu do školy jsme všechny přestupky zapsali na tabuli, vyhodnotili jejich počet a diskutovali o příčinách a možných následcích. Překvapilo nás, že za tak krátkou dobu jsme jich tolik zjistili.
Všem se nám tato hodila líbila a ještě jsme si z ní vzali ponaučení.
Za žáky 7. tříd Vendula Navrátilová
Nezapomínejme na bezpečnost.

  • Jak se stát obézním - práce žáků 6. ročníku

Jak zhubnout, jak si udržet štíhlou postavu - tyto rady na nás koukají z každé druhé stránky v časopisech, vyzývají nás k tomu televizní reklamy. Šesťáci si položili opačnou otázku - Jak se stát obézním? Když si uvědomíme, co všechno našemu tělu neprospívá, je potom snažší se těmto rizikům vyhnout a mít pěknou postavu i bez nejrůznějších diet.

            

             

             

 

  •  Osobní hygiena - práce žáků 6. ročníku

Dodržovat zásady osobní hygieny - pro někoho samozřejmost, pro jiného každodenní boj...

             

             

             

 

  • Drogy ničí mozek

V rámci výuky v 8. třídách v předmětu výchova ke zdraví je kapitola, která se zabývá účinky drog na lidský organismus. Své získané znalosti se pokusili žáci vyjádřit formou „odstrašujících“ plakátů na téma Drogy ničí mozek.

Po rozdělení do pracovních týmů si vybralii 5 libovolných zástupců látek ze skupiny drog a dali jim podobu nějakého předmětu, nástroje, věci, která dokáže dříve nebo později poškodit lidský mozek. V jednotlivých skupinách se vedly někdy až bouřlivé debaty, které škodliviny vybrat. Také výtvarná stránka prací byla tvrdým oříškem, o chemické části nemluvě.

Výsledkem  práce ve 2 vyučovacích hodinách a ve většině skupin i solidní domácí přípravě byl vznik 12 výtvarně-biologicko-chemických plakátů, které varují nerozumné, hlavně mladé lidi, před užíváním omamných látek.

Všechna díla jsou vystavena na chodbě ve 2. poschodí naší školy.

Ve spolupráci s metodičkou prevence patologických jevů byla vyhlášena soutěž o nejzdařilejší protidrogové dílo. Na hodnocení se podíleli převážně žáci 9. tříd a také naši pedagogové. Mladá generace vybrala za „nejvýmluvnější“ práci žáků třídy 8.A, kterou zpracovali pod vedením Davida Šmardy. Pedagogové vyhodnotili na prvním místě práci jiné skupiny 8.A, kterou řídila Zuzana Bukáčková.

 

        

 

A ohlasy žáků:

 

8.C – „Práce na projektu nás bavila“

          „Z pracovávání podkladů bylo poučné i zábavné“

          „Nejtěžší bylo najít všechna rizika drog“

          „Velice nás bavilo výtvarné zpracování a těšil nás konečný vzhled   

            projektu“

 

8.A – „Zajímavé bylo,  některé skupiny lepily na plakát hřebíky a střepy“

          „Znázornit drogy jako věci, které nás mají odlákat od drog – ale

           jak?“ 

  •  Zamýšlíme se nad svým budoucím povoláním  - 7. ročník

V posledních dubnových i květnových vyučovacích hodinách se zamýšlíme nad svým budoucím povoláním, diskutujeme o problematice výběru povolání, seznamujeme se s různými profesemi  a uvádíme jejich klady a zápory. Uvědomujeme si, že rozhodnutí, co budeme v dospělosti dělat bude  jedno z prvních  a velmi důležitých . Pochopili jsme, že se potřebujeme více informovat o  světě práce, zamýšlet se  nad sebepoznáním a hlavně - stanovit si již nějaký cíl, abychom pro něj mohli něco udělat.                                                                                                                                                 Žáci 7. ročníků

 

  

  •  

 

Naše momentky

další zobraz stiskem klávesy F5

všechny momentky


In-počasí